مدعیان حقوق بشر، قفل سكوت در برابر نسل كشی مسلمانان میانمار را بشكنند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان در این تجمع با سردادن فریاد 'مرگ بر اسراییل'، 'ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده'، 'دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد'، 'یا ایهاالمسلمون اتحدوا، اتحدوا'، 'وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد'، 'سكوت هر رسانه خیانت است به قرآن' و 'هیهات من الذله'، حمایت خود را از مسلمان مظلوم میانمار اعلام كردند و خواستار واكنش مجامع بین المللی در برابر كشتار مردم مسلمان و بی گناه میانماری شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاكادرهایی كه بر روی آن به زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده بود 'نسل‌كشی بس است' و 'مجامع بین‌المللی به داد میانماری‌ها برسید'، تصاویری نیز از كشتار اخیر مسلمانان میانمار را حمل می كردند.

'محمد پهلوان' دبیر كل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در این جا حضور یافتند تا نسل كشی حكام ظالم را محكوم كنند.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد نسل كشی، ظلم و قتل عام مسامانان در دنیا هستیم، این در حالیست كه سازمان های بین المللی كه خود را مدافع حقوق بشر می دانند، نسبت به این كشتار بی توجه بوده و سكوت كرده اند.

دبیر كل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز مردم مسلمان میانمار در سكوت مجامع بین المللی و افرادی كه باید در این زمینه پاسخگو باشند، قتل عام می شوند.

پهلوان افزود: هدف از برپایی این تجمع آن است تا اذهان عمومی و مسوولان بین المللی را نسبت به این نسل كشی بیدار كنیم و بگوییم كسانی كه در ظاهر از حقوق بشر سخن می گویند، نسبت به حقوق مسلمانان بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان در این خصوص بی تفاوت نخواهند ماند زیرا انعكاس این تجمع در رسانه ها بطور قطع در محافل بین المللی تاثیرگذار خواهد بود، و معتقدیم سكوت در برابر این نسل كشی یعنی تایید اقدام قاتلان، و افرادی كه سكوت می كنند با مجرمان شریك هستند.

پهلوان افزود: شنبه هفته آینده - اول مرداد ماه - نامه ای اعتراض آمیز نسبت به این كشتار خطاب به 'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل متحد به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال خواهیم كرد.

'نرجس شنبدی' دانشجوی رشته كتابداری دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در مورد حضور خود در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت:‌ مردم میانمار به وحشتناك ترین شكل ممكن قتل عام می شوند و همه در برابر این كشتار سكوت كرده اند، اما ما به عنوان دانشجویان مسلمان سكوت نخواهیم كرد و مطئمن هستیم كه این حضور تاثیرگذار خواهد بود.

'سمیرا احمدی' دانشجوی مدیریت دانشگاه زاهدان و دیگر فرد حاضر در این تجمع نیز گفت: به عنوان دانشجویان مسلمان به مدعیان حقوق بشر می گوییم كه كشتار انسان ها چه مسلمان و غیر مسلمان وحشیانه است و در برابر این حركت وحشیانه سكوت نخواهیم كرد و به عنوان انسانی مسلمان واكنش در برابر این كشتار را وظیفه و تكلیف دینی و شرعی خود می دانیم.

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان سراسر كشور در ادامه این تجمع، در اعتراض به كشتار مسلمان مظلوم میانمار، بیانیه ای صادر كردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دین اسلام دین صلح، آرامش و عدالت است و مسلمانان در پرتو آموزه های وحیانی اسلام همواره در تعامل و صلح با سایر اقوام و ادیان زیسته اند، اما دولت هایی كه از آموزه های ادیان و صلح بهره ای نبرده اند، بدون پذیرش حق حضور تمام تمام تفكرات، رفتارهایی از خود نشان می دهند كه هراس آنان از ظهور و حضور دین الهی اسلام است.

این بیانیه همچنین می افزاید: كشتار وحشیانه مسلمانان بی دفاع توسط تندروان و دولت میانمار، خشم مسلمانان جهان و بخصوص دانشجویان ایران را برانگیخته است، كشتار هزاران بیگناه كه یادآور جنایات اسراییل جنایتكار علیه مردم مظلوم فلسطین است، و قتل عام مردم و علمای این كشور در حالی انجام می شود كه شاهد بی تفاوتی دولت های غربی و رسانه های وابسته به آنان هستیم.

دانشجویان در این بیانیه تاكید كردند: سازمان های بین المللی در حالی هر جا منافع آنان اقتضا كند با صدور قطع نامه های متعدد و ارسال ناظران حقوق بشر به رصد اوضاع كشورها می پردازند كه در كشوری نظیر میانمار كه قتل عام گسترده مسلمانان در آن بر كسی پوشیده نیست، موضع سكوت اختیار می كنند، آیا وقت آن نیست كه سازمان ملل با شكستن سكوت خود جلوی این رفتار وحشیانه دولت برمه كه در تضاد كامل با حقوق بشر است را بگیرد؟

این بیانیه می افزاید: امروز وظیفه مسلمانان و غیرمسلمان آزاده است كه به سازمان های بین المللی برای جلوگیری از ادامه این كشتار وحشیانه فشار بیاورند تا دولت برمه نتواند جنایتی نظر آن چه در فلسطین می گذرد را كه به آواره شدن انسان های مظلوم منجر شد، تكرار كنند.

طی هفته های اخیر و در نتیجه بدترین كشتار قومی در میانمار بیش از 20 هزار تن از مسلمانان این كشور به دست گروههای افراطی در استان 'راخین' كشته، شكنجه و با بی خانمان شده اند.

اجتمام ** 9105 ** 1071





:: برچسب‌ها: آسمان , طبیعت , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: